26 Ocak 2016 Salı

"GRETA GARBO" BAKAN GÖZLER!


Elbette aklımıza ilk gelen isim Marliyn Monroe oluyor. Monroe bu teknikle bütünleşmiş ve hayranı olduğu Hollywood'un ünlü aktrisi GRETA GARBO'nun adını vermiş. Marilyn’in unutulmaz makyajının yaratıcısı, yetenekli makyözü ALLAN WHİTEY SNYDER! Whitey, makyajda harikalar yaratmış ve göz makyajıyla Monroe'yu etkileyici bakışlara kazandırmış. Bu bakışları hangi dokunuşlarla ortaya çıkarmış bir göz atalım.
Whitey, Monroe'nun göz kapağına açık kahve bir far uygularmış. Bu teknik sayesinde göze derinlik veriyormuş.
Buğulu bakışlar için de; Siyah, kahve, beyaz ve kırmızı göz kalemi kullanıyor!
Üstün becerisini gösterdiği Whitey, küçücük gözleri bile kocaman yapabileceğini iddia ettiği yöntem birazcık zahmetli;
Öncelikle göz kapağı boyunca çok da kalın olmayacak şekilde siyah bir eyeliner uyguluyor. Ardından kahverengi bir göz kalemi ile alt kirpik diplerini belirginleştiriyor. Hatta kirpiğinin gölgesi yüzüne düşmüş gibi bir ilüzyon yaratmak için, göz kalemini alt kirpik sınırından aşağı doğru çekmeye devam ediyor.
Vee sonrasında da, üst kirpiğine uyguladığı siyah eylenir ile alt kirpiğine sürdüğü kahverengi kalem arasındaki üçgeni ve göz içini beyaz kalemle boyuyor. Amaç, gözü olabildiğince büyük göstermek.
Ben bu tekniği çok beğendim ve sizlerle paylaşmak istedim. Hem gözleri büyük gösteriyor hem de etkileyici bir göz makyajı ortaya çıkıyor. Özellikle küçük gözler için ideal bir yöntem. Ve göz altı torbaları olan bayanlarda bu teknik sayesinde gizlendiğini fark ettim denemenizi tavsiye ederim. Umarım sizlerde beğenirsiniz. O dönemdeki ünlüler de bu tekniği kullanıyormuş. Örneğin, ünlü aktris Raquel Welch

Günümüzde yeni uygulanan bir teknik ama, ilerleyen zamanlarda yaygın olarak görebileceğiz diyebilirim. 
 

4 yorum:

  1. Cümle cümle merakla okudum :) Daha önce hiç duymamıştım bu tekniği çok teşekkürler bilgilendirmen ve enfes anlatımın için. Emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil